Usein kysytyt kysymykset





Webhotellit


Kuinka useampia verkkosivuja isännöidään samassa webhotellissa?

Kokeneet käyttäjät voivat isännöidä useita verkkosivuja samassa webhotellissa. Tämä tapahtuu liittämällä toinen verkkotunnus tai aliverkkotunnus webhotelliin. Tässä ohjeessa kerrotaan kuinka onnistut siinä Kuinka liitän verkkotunnuksen tai aliverkkotunnuksen webhotelliini





Kuinka luodaan verkkosivu?

Olet valinnut OVH:n, koska haluat luoda verkkosivun erittäin nopeasti mutta ilman teknistä osaamista verkkosivujen luomisesta, HTML:stä jne. Voit käyttää tunnetuja työkaluja kuten Wordpress, Joomla!, Prestashop ja Drupal -ohjelmia sivusi rakentamisessa.

Verkkosivusi asennus tapahtuu yhdellä klikkauksella eikä yhtään hankalaa kaavakketta tarvitse täyttää. Voit näin keskittyä verkkosivusi sisältöön ja saada sen nopeasti Internetiin. Seuraa vain tätä ohjetta:
Moduulin asennusohje





Kuinka julkaisen verkkosivuni webhotellista?

Verkkosivun verkkoon siirtäminen edellyttää tiettyjen vaiheiden suorittamista, joita voit seurata näiden ohjeiden avulla
Sivusto internetiin



Kuinka webhotelliin kirjaudutaan FTP-yhteydellä?

FTP-yhteyden luomista varten voit käyttää maksutonta ohjelmistoa kuten Filezillaa. Katso lisätietoa tästä ohjeesta
Ohje webhotelliin kirjautumiseen FTP-yhteydellä





Kuinka muokkaan FTP-salasanaa?

Mene webhotellin salasanan muokkausta varten hallintapaneeliin ja klikkaa webhotellisi nimeä vasemmassa sarakkeessa.

Siirry seuraavaksi kuvakkeeseen "FTP - SSH", näkyviin tulee FTP-käyttäjien lista. Klikkaa pientä hammasratasta tunnuksesi vieressä ja sitten "Vaihda salasana".

Muokkaus on voimassa muutaman minuutin kuluessa.





Mitä tehdä, jos havaitsen FTP-ongelman?

Webhotellin FTP-ongelmatilanteisiin löydät apua tästä ohjeesta:

Yleisimmät FTP-ongelmat



Mitä seuraava virhe tarkoittaa?

404 Tämä virhe esiintyy haettaessa sivua, jota ei ole olemassa tai jota ei enää ole palvelimella.
On myös mahdollista, että URL-osoitteen uudelleenkirjoitus ei toimi oikein, mikä aiheuttaa sellaisen sivun pyynnön, jota ei ole olemassa.
403 Tämä virheilmoitus liittyy tiedosto-oikeuksiin (CHMOD).
Käyttäjällä ei ole tarvittavia oikeuksia pyydettyyn sivuun. OVH voi muuttaa oikeuksia kotisivun krakkeroinnin vuoksi tai asiakkaan toimesta.
500 Error 500 voi aiheutua seuraavista seikoista:
  • Väärin konfiguroidusta tai väärin koodatusta .htaccess-tiedostosta
  • Vääristä tiedosto-oikeuksista
  • Skriptistä, jonka toiminnan Okillerd-robottimme on lopettanut esimerkiksi silloin, kun tiedoston suorittamiseen kuluu liikaa prosessoriaikaa tai komento ei ole sallittu.
Osoitetta ei löydy Tarkista ensin, että Internetyhteys on aktiivinen. Tyhjennä selaimen välimuisti ja tarkista, että palomuurisäännöt eivät haittaa normaalia liikennöintiä Internetiin.

Tämä virheen voi aiheuttaa väärä DNS-konfiguraatio tai verkkotunnuksen käyttö, jota ei ole olemassa.
Error establishing a database connection Tämä virhe liittyy tietokantayhteyteen.
Se voi johtua väärin konfiguroiduista asiakassivuston tiedostoista, joissa ei ole oikeita tietoja tietokantaan yhdistämiseksi.
Se voi ilmetä myös silloin, kun tietokantaan on liian useita yhtäaikaisia yhteyksiä.
Asentamaton verkkosivu Jos kohtaat virheen "Verkkosivu ei asennettu", katso tämä ohje:

Virhe "Verkkosivu ei asennettu"





Nettisivu on julkaistu, mutta OVH:n sivu ”Sivustoa rakennetaan parhaillaan”, näkyy silti.

Webhotellia asennettaessa OVH laittaa näkyviin odotussivun siksi aikaa, että siirrät sivustosi tiedostot. Saatat kohdata tämän asian, jos olet ainoastaan siirtänyt tiedostosi www-hakemistoon poistamatta OVH:n lisäämää sisältöä (tiedosto index.html).

Korjaa ongelma poistamalla tai uudelleennimeämällä index.html-tiedosto, jonka OVH laittoi webhotelliisi. Kannattaa vain vaihtaa tiedoston nimi, jos haluat joskus myöhemmin käyttää sitä uudelleen väliaikaisena sivuna.

Toinen tarpeellinen tieto : nettisivun tiedostot on siirrettävä ”www”-kansioon, jotta ne näkyvät Internetissä.





Kuinka nään sivuni tilastotiedot?

Tilastotyökalut sisältyvät kaikkiin webhotelleihin, eikä niitä tarvitse tilata erikseen.

Kun webhotellisi aktivoinnista on kulunut muutama päivä, pääset katsomaan tilastotietojasi ja voit aloittaa verkkosivusi seuraamisen. Jos tarvitset apua, löydät lisätietoa tästä ohjeesta

Katso sivun tilastoja ja lokitietoja





Miten ilmaisen Start 10M -webhotellin voi aktivoida?

Kun tilaat verkkotunnuksen, on mahdollista saada käyttöön myös ilmainen webhotelli. Siihen sisältyy 10 MB:n levytila ja 5 GB:n personoitava sähköpostitili.

Ilmainen webhotelli aktivoidaan hallintapaneelista valitsemalla ensin kyseinen verkkotunnus.
Valitse sitten "Start 10M" ja klikkaa sitten "Seuraava"

Huom: jos verkkotunnuksesi osoittaa jo jollekin tietylle sivulle, on suositeltavaa ettei DNS-alueeseen tehdä mitään muutoksia. Ilmaiswebhotelli asennetaan muutamassa minuutissa ja saat sähköpostitse FTP-käyttäjätunnuksen ja voit lisätä sähköpostitilin.





Tietokannan käyttäjätunnusta ja salasanaa ei löydy.

Webhotellia asennettaessa tuotteeseen sisältyvää tietokantaa ei asenneta automaattisesti.
Et siis saa näitä tietoja automaattisesti sähköpostitse.
Ensimmäiseksi sinun on luotava oma tietokanta.

Kirjaudu hallintapaneeliin, valitse kyseisen webhotellin nimi. Mene kohtaan "Tietokanta" ja sitten "Luo tietokanta".

Valitse "MySQL" tuotteeseesi sisältyvän tietokannan koko. Anna pyydetyt tiedot ja viimeistele sitten tietokannan luominen klikkaamalla "Vahvista".

Muutaman minuutin kuluttua saat sähköpostitse tietokantaasi liittyvät tiedot.
Jos olet luonut jo tietokannan, voit muokata sen salasanaa klikkaamalla pientä hammasratasta kohdan "Tietokanta" vieressä. Huoma: Tässä tapauksessa salasanaa on muokattava myös verkkosivusi konfiguraatiotiedostossa.







Verkkotunnus


Miten muuttaa verkkotunnuksen omistajaa?

Ennen aloittamista on hyvä tietää, että verkkotunnuksen omistajanmuutoksessa on erityistapauksia.

Omistajan muuttamiseksi verkkotunnuspäätteille .fr/.be/.eu/.reseuraa seuraavia ohjeita:


Seuraavat ohjeet neuvovat miten muutetaan omistaja mm. verkkotunnuspäätteille .com/.net/.org/.info/.biz :


Lisätietoja eri verkkotunnuspäätteiden omistajanmuutokseen löytyy seuraavasta linkistä:


Valitse ensin verkkotunnus vasemmalta ja sitten klikkaa Tekniset tiedot.



Miten tuoda verkkotunnus OVH:lle?

Seuraavissa ohjeissa kerrotaan, miten verkkotunnuksen voi siirtää itselleen:





Miten verkkotunnus uudelleenohjataan?

On monta tapaa uudelleenohjata verkkotunnus.
Seuraa ohjeessamme annettuja neuvoja: Web-uudelleenohjauksen luonti.





Sähköpostiosoite


Miten lisätä sähköpostitili?

Tarvitsetko apua sähköpostitilin luomisessa? Seuraa ohjetta:





Miten luon sähköpostiosoitteen, kun kieltomerkki estää sen?

Tämä voi johtua monesta syystä:

  • Olet jo ottanut käyttöön kaikki sähköpostitilit, jotka sisältyvät webhotelliisi.
  • Sinulla ei ole käytössä webhotellia, eikä näin ollen yhtään sähköpostiliä.
  • Laskutusyhteyshenkilö ei voi luoda sähköpostitilejä. Varmista, että käytät palveluun liittyvää teknistä tai admin-asiakastunnusta.

Tilanteen korjaamiseksi tilaa sellainen tuote, jonka avulla uusien sähköpostiosoitteiden lisääminen onnistuu tai kirjaudu hallintapaneeliin sopivalla asiakastunnuksella.



Miten lukea ja lähettää sähköposteja helposti Roundcubesta?

Tarvitsetko apua sähköpostin lähettämisessä? Seuraa Roundcuben käyttöohjetta:





Miten luodaan sähköpostin uudelleenohjaus?

Haluatko uudelleenohjata sähköpostit toiseen osoitteeseen?
Seuraavan ohjeen neuvoja noudattamalla luot sähköpostin uudelleenohjauksen:





Miten vastaaja otetaan käyttöön ja poistetaan käytöstä?

Haluatko luoda vastaajan sähköpostiosoitteillesi?
Seuraa seuraavaa ohjettamme:





Miten sähköpostiosoite konfiguroidaan sähköpostiohjelmaan?

Useissa ohjeissa neuvotaan miten sähköpostiosoite konfiguroidaan eri sähköpostiohjelmille.

Tutustu ohjeisiimme linkin kautta:





Miten jaetun sähköpostituotteen 5 GB:n kiintiön ylitys onnistuu?

Tällä hetkellä ei ole tapaa, jolla jaetun tuotteen 5 gigatavun kiintiön voisi ylittää.

Voit vaihtoehtoisesti joko:

  • Muuttaa sähköpostien hallintaa ja olla tallentamatta kaikkia viestejä palvelimelle, tai
  • Ottaa käyttöön ammattimaisen Exchange-sähköpostiratkaisun, jonka kiintiö on 50 GB:ä.

Seuraa linkkiä lukeaksesi lisätietoja Exchange 2013 -tuotteesta.



Mitä seuraava virhe tarkoittaa?

553 sorry, that domain isn't allowed to be relayed thru this MTA (#5.7.1) Tämä virhe johtuu siitä, että SMTP-tunnistusta ei ole aktivoitu käytetyssä sähköpostiohjelmassa.
Virheilmoituksen poistamiseksi aktivoi tunnistus lähtevän postin palvelimelle. Tunnistautuessasi käytä sähköpostiosoitetta kokonaisuudessaan ja sähköpostilaatikolle määriteltyä salasanaa.




Miten personoidun massasähköpostilähetyksen voi tehdä seurannalla?

Voit lähettää kymmeniä tai satoja sähköpostiviestejä yhtäaikaisesti, mutta niiden lukumäärä on jaetun alustan vuoksi rajallinen, kuten esimerkiksi montako viestiä voi yhteensä lähettää tunnissa.

Tuotteeseen sisältyvä EzlML-postituslistan avulla voi luoda useiden tuhansien kontaktien vastaanottajaryhmiä, mutta niitä ei ole helppo personoida eikä niihin sisälly seurantaa.







Asiakastili


Miten palvelujen yhteystietoja muutetaan?

Kaksi ohjetta yhteystietojen hallinnointiin:





Miten asiakastunnuksen tietoja muutetaan?

Asiakastunnuksen tietojen muuttamiseksi, mene hallintapaneeliin.
Klikkaa Hallinnointi, jonka jälkeen Omat asetukset ja lopuksi

Voit näin muokata asiakastilisi tietoja.





Mistä asiakastunnuksen salasana löytyy?

Asiakastilille on mahdollista generoida uusi salasana. Mene sitä varten kirjautumissivulle klikkaa sitten "Unohtunut salasana?", anna seuraavaksi asiakastunnuksesi("Nic Handle") ja klikkaa "Lähetä".



Miksi näytölle tulee virheviesti asiakastunnuksen asuinmaan muuttamisen yhteydessä?

Asuinmaata ei voi vaihtaa hallintapaneelin kautta. Muuttaaksesi sitä toimi seuraavasti:

  • Ensin muuta asiakastunnuksen osoitetiedot ajanmukaisiksi.
  • Lähetä asiakaspalveluumme sähköposti, jossa kirjallisesti vahvistat osoitteen muuttumisen ja liitä mukaan todistus uudesta kotiosoitteesta.

Asiakaspalvelumme voi antamiesi tietojen avulla muuttaa asiakastunnuksen asuinmaan.
Asuinmaasi muututtua kuulut kuitenkin edelleen saman maan asiakaspalveluun, missä asiakastunnus ja sopimukset on hyväksytty.





Muu


Jos verkkotunnus ei ole OVH:lla, onko silti mahdollista tilata OVH:lta sähköpostituote tai webhotelli?

Kyllä, voit tilata OVH:lta webhotelli- tai sähköpostiratkaisun. Kuitenkin, jotta ne toimisivat, nykyinen verkkotunnus on konfiguroitava palveluidemme käyttämiseksi.

Sähköposti :

Valitse yksi seuraavista konfiguraatioista jaetulle sähköpostituotteelle:

  • mx0.ovh.net : Ei suojausta.
  • mx1.ovh.net ja mx2.ovh.net : yksinkertainen roskapostinsuodatus eri prioriteeteilla.
  • mx3.ovh.net ja mx4.ovh.net : roskapostisuodatin ja virustorjunta eri prioriteeteilla.
  • redirect.ovh.net: sähköpostien uudelleenohjaamiseksi toiseen osoitteeseen (ei koske verkkotunnuksen POP-tilejä). Sinun on käytettävä OVH:n nimipalvelimia.

Sitten ilmoita se nykyiselle palveluntarjoajalle nykyisen DNS-alueen muuttamiseksi.

Webhotelli :

  • Jaetun webhotellin IP-osoitteen palauttaminen.

Sitten ilmoita se nykyiselle palveluntarjoajalle nykyisen DNS-alueen muuttamiseksi. Seuraavassa ohjeessa neuvotaan miten palautetaan IP-osoitetiedot:


Lue osiot ”Jaetun webhotellin IP-osoitteen palauttaminen” sekä ”Klusterien ja IP-osoitteiden yhteenvetotaulukko”.





Yleistä


Mikä on webhotelli?

Internet-hosting tai web-hosting tai webhotelli on palvelutuote, joka sisältää levytilaa, johon laittaa verkkosivusto, jotta se olisi näkyvillä Internetissä.

Webhotelli (joskus kutsutaan myös nimellä jaettu webhotelli) perustuu palveluntarjoajan hallinnoimaan jaettuun/yhteiseen arkkitehtuuriin, mikä tarkoittaa sitä, että asiakkaan itse ei tarvitse huolehtia kuin omasta verkkosivustaan.



Mikä on verkkotunnus?

Verkkotunnus vastaa yleensä verkkosivujen osoitetta. Domain Name System eli DNS ohjaa kyselyt verkkotunnukselle, oikeaan webhotelliin tai siihen liittyviin palveluihin kuten sähköposteihin.

On olemassa yleisiä verkkotunnuspäätteitä (kuten .com, .net, .org) ilman alueellisia kytköksiä sekä maantieteellisiä päätteitä (kuten .fi, .eu ,.asia). Uusia verkkotunnuspäätteitä on tulossa piakkoin, yhteensä noin 700, kuten .web, .bzh, .shop, .paris ja .sex.



Mikä on webhotellin ja dedikoidun palvelimen tai pilvipalvelun ero?

Webhotellin asiakkaan ei tarvitse huolehtia alustasta (arkkitehtuurista), jolla asiakkaan verkkosivusto sijaitsee. Lisäksi, koska alusta on yhteinen useille asiakkaille, myös käyttöön annetut työkalut ovat yhteisiä ja niinpä niiden käyttökin on helppoa vasta-alkajille, sillä ne on suunniteltu olevan kaikkien ymmärrettävissä.

Dedikoitu palvelin vaatii asiakkaan huolehtivan myös koneesta, joka on hänelle vuokrattu omaan käyttöön, minkä ansiosta resurssien käyttö ja konfigurointi ovat vapaampia. Asiakkaan on kuitenkin hallittava enemmän parametrejä sekä hänen täytyy osata arvioida verkkosivun mahdolliset reaktiot tehtyihin asetuksiin.

Pilvipalvelut perustuvat alustan ja/tai verkkosivulle allokoitujen resurssien virtualisointiin. Virtualisointi mahdollistaa suuren joustovaran konfiguraatiossa, joka yleensä on asiakkaan oma vaikkakin virtuaalinen, käyttötarpeen mukaan. Hallinta- ja kustomointitehtävät ovat pääosin johdettu dedikoiduista palvelimista, ja ovatkin siis kehittyneitä.



Miksi valita OVH:n webhotelli?

Vuodesta 1999 lähtien osaava asiakaspalvelumme on auttanut web-projektien käyttöönotossa. 18 miljoonaa sovellusta ja 150 000 palvelinta tekevätkin OVH:sta ensimmäisen Internet-hosting palveluntarjoajan Euroopassa ja kolmannen maailmanlaajuisesti.

Kehitämme web-ratkaisuja, joiden ansiosta käyttäjä konfiguroi omat tuotteensa vapaasti. Moduulien avulla voi esimerkiksi luoda verkkokaupan tai oman blogin. Kaikkia palveluita hallitaan hallintapaneelin kautta.

Kansainvälinen ja suojattu kuituverkkomme avulla saat käyttöösi Internet-hostingin ilman heikkoa kohtaa. Meihin on jo luottanut yli 700 000 asiakasta niin Ranskassa kuin 16 tytäryrityksessämme.



Kenelle webhotelli on tarkoitettu?

Webhotelleja suosivat asiakkaat, jotka etsivät yksinkertaista hallinnointia ammattimaisen verkkosivuston luomiseen, omalle blogille tai useiden eri verkkosivustojen ylläpitoon, ja jotka eivät halua joutua huolehtimaan fyysisistä palvelimista.

Webhotellituotteet vastaavat hyvin erilaisiin käyttötarpeisiin. Projektikoot voivat vaihdella yksityishenkilön pienestä käytöstä suuremman yrityksen isompaan hankkeeseen.



Miten verkkosivu luodaan?

Verkkosivu voidaan luoda jo ennen webhotellin tilaamista kotisivujen tekoon tarkoitetuilla ohjelmilla tai tilaamalla palvelun kotisivuja tekevältä yritykseltä. Luodun sivuston voi sitten viedä aktivoituun webhotelliin.

Lisäksi on mahdollista luoda omat kotisivut suoraan webhotellissa joko ohjelmointityökalun avulla tai käyttäen jotakin tarjoamistamme lukuisista moduuleista (CMS): WordPress, PrestaShopin, Joomla! ja Drupal.



Voiko webhotellissa pitää aikuisviihdesisältöä?

Kyllä voi, jos sisältö on kaikin puolin laillista ja sovellus noudattaa velvoittavia lainsäännöksiä, joita aikuisviihdettä sisältävien sivustojen kuuluu noudattaa (käyttäjän iän tunnistaminen ja sivustolle pääsyn kieltäminen alle 18-vuotiailta). Aikuisviihdettä voi ylläpitää ainoastaan kun webhotellitasona on Performance.

Lisäksi asiakasta muistutetaan vastuistaan ja sitoumuksistaan sisällön osalta tilauksen aikana sopimustehtoja hyväksyessään.



Onko kaikki webhotellit rajattu niihin liittyvien sivustojen tai verkkotunnusten määrän suhteen?

Käytettävien verkkotunnusten määrä PERSONAL- ja PRO-webhotelleissa on enintään 1000, kun taas PERFORMANCE-webhotellissa ei ole mitään rajoitusta.

Sitä vastoin on mahdollista luoda ja isännöidä niin paljon sivustoja kuin haluaa (sopimusehtojen puitteissa ja tilatun tuotteen asettamissa rajoissa). Suosittelemamme sivujen enimmäismäärä on pelkkä suositus, joka liittyy kunkin tuotteen resursseihin .





Usein kysyttyjä teknisiä kysymyksiä


Mitä vastaavat kuhunkin tuotteeseen allokoidut resurssit?

Webhotellin "suorituskyvyn" voi yksinkertaistetusti jaotella alustana toimivan koneen (palvelimen) suoritinresursseihin (Core CPU) ja RAM-muistiin.

Jaetuissa webhotelleissa kaikki nämä resurssit jaetaan erittelemättä. Web-tuotteissa on eri priorisointi Personal- ja Pro-tuotteiden välillä, ja Performance-tuotteessa resurssit ovat resursseihin taattuja ja muokattavia.



Miten voin tietää webhotellini käyttämät resurssit?

Olemme parhaillaan kehittämässä webhotellin resurssinkäytöstä kertovaa seurantatyökalua (monitoring) ja integroimme sen pian hallintapaneeliin. Työkalun avulla voit itse seurata, onko valittu webhotellitaso oikea käyttötarpeeseen nähden.



Voinko jakaa tuotteeseen sisältyvät sähköpostitilit usean verkkotunnuksen kesken?

Et vielä. Tällä hetkellä ainoastaan pääverkkotunnuksella voi olla erityisiä sisältyviä palveluita.

Tulevaisuudessa tämä jaottelu tulee häviämään ja kaikilla webhhotelliin liitetyillä verkkotunnuksilla voi olla palveluun sisältyvä sähköpostitili.



Mitkä ovat sähköpostinlähetyksen enimmäismäärät?

Tunnissa voi lähettää enintään 200 viestiä/sähköpostitili ja 300 viestiä/IP-osoite kun viestit kulkevat SMTP:mme NS0/SSL0 kautta. Voit käyttää toista SMTP:tä ja/tai sähköpostipaketteihin sisältyvää EzlML-postituslistatyövälinettä korvaavana tai lisänä.

PHP-sähköpostien (sivuston kautta lähetettävät viestit) määrää ei rajoiteta, mutta ne estetään, jos palautuvien virheiden määrä on liian suuri (voit korjata ja poistaa eston itse hallintapaneelin kautta).





Onko mahdollista saada oma IP-osoite?

Ei ole. Mutta käyttöön voi saada laajan valikoiman maantieteellisiä IP-osoitteita useissa maissa, joissa OVH:lla on replikointipisteitä web-tuotteille. Se kuuluu ilmaiseksi tuotteeseen ja voi vapaasti vaihtaa IP-osoitteesta toiseen hallintapaneelin kautta.



Mitkä ovat GeoCache-kiihdyttimen säännöt?

Palvelun yksinkertaistamiseksi tällä hetkellä data valitaan ja hallinnoidaan automaattisesti. Oletuksena kaikki elementit, jotka eivät ole dynaamisia (kuvat, videot, graafiset elementit jne.), välimuistitetaan.

Elementti laitetaan tietyssä liikenteenvaihtopisteessä (PoP) välimuistiin silloin, kun vierailija käyttää sitä ensimmäisen kerran yhteyden päästä, joka kuuluu tämän liikenteenvaihtopisteen alueeseen.

Välimuistiin laitettavan tiedoston enimmäiskoko on 100 MB eurooppalaisessa liikenteenvaihtopisteessä ja 20 MB Euroopan ulkopuolella. Elementin automaattisesti tapahtuva päivitystaajuus (TTL), lukuunottamatta käsin tehtyä päivitystä tai että sivustolla on vierailtu ennen, on Euroopassa 60 minuuttia ja 10 minuuttia Euroopan ulkopuolella.



Miten GeoCache-kiihdytintä hallinnoidaan?

Tuotteeseen sisältyvä GeoCache-kiihdytin voidaan ottaa käyttöön ja poistaa käytöstä hallintapaneelin kautta. Myös välimuistin tyhjennys suoritetaan hallintapaneelissa. Lue lisätietoja ohje.



Sisältyykö DNSSEC verkkotunnukseen?

Kyllä. DNSSEC on saatavilla ilmaiseksi kaikkiin verkkotunnuksiin, jotka ovat yhteensopivia palvelun kanssa. Lisäpalvelun voi ottaa käyttöön ja poistaa käytöstä hallintapaneelin kautta.





Tilaukset ja laskutus


Onko mahdollisuus tilata/hallinnoida webhotellia ilman verkkotunnusta?

Verkkosivustomme ei mahdollista webhotellin tilausta ilman verkkotunnusta. On kuitenkin mahdollista lisätä webhotelli hallintapaneelissa olevaan verkkotunnukseen, oli kyseessä OVH:lla rekisteröity verkkotunnus tai vain OVH:n nimipalvelimiin merkitty, koska verkkotunnus on toisella palveluntarjoajalla tai sitä ei ole olemassa.

Verkkotunnusta voi käyttää, jos se on olemassa, tai se on yksinkertaisesti webhotelliin liitetty "viite". Verkkotunnuksen ja webhotellin erääntyessä on mahdollista uusia vain toinen niistä.



Onko tuotetason muutos automaattinen ja/tai pakollinen?

Asiakkaan on itse tilattava tuotteen muutos hallinpaneelin kautta. Järjestelmä hoitaa itse tuotteen muutoksen, verkkosivu ja kaikki tiedot säilyvät ja ovat käytettävissä.



Onko mahdollista kasvattaa tuotetta vain muutaman päivän ajaksi ja palata takaisin vanhaan?

Tämä on mahdollista Performance-webhotellissa käyttämällä Boost-vaihtoehtoa. Voit hallinnoida tätä lisäpalvelua hallintapaneelissa klikkaamalla Performance-webhotellisi nimeä ja menemällä sitten kuvakkeeseen "Tehosta tuotettani".



Miten webhotelli uusitaan?

Kun jokin OVH:n tuotteesi on vanhentumassa, sinulle lähetetään ensimmäinen sähköpostimuistutus yli kuukautta ennen palvelun vanhenemista, useita muistutuksia ennen erääntymispäivää sekä vielä yksi erääntymisen jälkeen. Sähköpostissa listataan erääntyvät palvelut ja annamme suoran linkin luodaksesi uusintatilauksen.

Uusintatilauksen voi tehdä myös verkkosivuiltakautta syöttämällä tilaukseen uusittavan palvelun nimen.

Lisäksi hallintapaneelin osiossa Hallinnointi > Omat palvelut, listan erääntyvistä palveluista ja painikkeen, jolla voit luoda uusintatilauksen.



Mitä tapahtuu vuoden kuluttua verkkotunnukselle, joka sisältyy webhotelliin?

OVH:n webhotelliin sisältyvä vuoden ajan ilmainen verkkotunnus erääntyy vuoden kuluttua tuotteen ostosta. Mikäli haluat säilyttää verkkotunnuksen, voit uusia sen kyseisen verkkotunnuspäätteen normaaliin vuosihintaan. Mikäli et halua säilyttää verkkotunnusta, sinun ei tarvitse uusia sitä. Samoin verkkotunnukseen liittyvä DNS Anycast -lisäpalvelu on uusittavissa (hintaan 1,20 € /vuosi) mikäli haluat pitää sen, tai voit jättää sen uusimatta.

Jos verkkotunnusta ei uusita, sitä ei voi enää käyttää (kuten ei myöskään siihen liittyvää sivua tai sähköposteja) ja se tullaan poistamaan. Webhotellin voi uusia yksin, ja se pysyy aktiivisena (käytettävissä esimerkiksi toisen verkkotunnuksen kautta, jos olet liittänyt siihen toisen verkkotunnuksen).



Voinko olla ottamatta Anycast DNS:ää tai GeoCache-kiihdytintä?

Vaikka DNS Anycast -palvelu on ilmainen yhden vuoden ajan (sitoumuksetta) webhotelliin liittyvälle verkkotunnukselle, sitä ei ole pakko ottaa. Tämä valinta tehdään tilauksen aikana.

GeoCache-kiihdytin sisältyy oletuksena webhotelliin. Paitsi mikäli haluat tilata/käyttää yksityistä SSL-varmennetta (ei yhteensopiva GeoCachen kanssa).