UKK Exchange 2013/2016



Exchange 2013:n edut


Mitkä ovat tärkeimmät erot Exchange 2010 ja Exchange 2013 tuotteiden välillä?

Uudessa Hosted Exchange 2013 -tuotteessa on entistä enemmän ryhmäviestintätoimintoja. Yhden tilin tallennustila on nykyään 50 GB.

Käytössä on täysin uusi tilaus- ja konfigurointijärjestelmä sekä uusittu hallintapaneeli. Kaikki nämä ovat selkeämpiä, yksinkertaisempia ja nopeampia.



Mitä uusia sovelluksia Exchange 2013:sta löytyy?

Infrastruktuurin teknisten parannusten lisäksi Exchange 2013:ssa on uusia toimintoja eri sovelluksiin:

  • OWA-käyttöliittymä (Outlook Web App) on optimoitu kosketusnäyttöjä varten
  • Uuden offline-tilan avulla voi lukea vanhat viestit ilman Internet-yhteyttä
  • Exchange 2013:een on lisätty uusia sovelluksia kuten Bing maps
  • Smart Search -teknologia painaa mieleensä ja Exchangen käyttöä ja muistaa sen, mikä parantaa ja priorisoi hakutuloksia.




Mitkä ovat Private-palvelun hyödyt Hosted-versioon verrattuna?

Private Exchange 2013 mahdollistaa oman SSL-sertifikaatin käytön. Tietosi isännöidään eristetyn infrastruktuurin päällä taatuin resurssein.



Miksi OVH on valinnut Microsoft Exchangen?


Tilaus/Hallinta/Laskutus


Onko migraatio Exchange 2010 -palvelusta Exchange 2013:een mahdollista?

Tällä hetkellä migraatio Exchange 2010 -palvelusta Exchange 2013:een ei ole mahdollista. Sinun täytyy siirtää kaikki datasi manuaalisesti tilauksen jälkeen uuteen palveluun.



Onko minulla oltava verkkotunnus OVH:lla tilatakseni Exchange-palvelun?

Ei, on mahdollista käyttää mitä tahansa verkkotunnusta, jonka omistaja olet.



Mikä on palvelun sopimusaika?

Exchange-palvelut eivät sido sinua mihinkään paitsi jos valitset maksaa palvelun vuodeksi etukäteen.



Miten toimii uusi kuukausilaskutusjärjestelmä?

Laskutus tapahtuu kerran kuukaudessa palvelun erääntymispäivän jälkeisenä päivänä.

Jos määrität uuden tilin olemassa olevaan palveluun, tilin hinta lisätään kuukausilaskutukseen.

Jos olet maksanut palveluista etukäteen, etukäteismaksu käytetään uusien tilien maksamiseen.



Miten toimii palvelun uusiminen?

Palvelu uusitaan joka kuukausi automaattisesti palvelun erääntymispäivänä. Maksuun käytetään ensimmäisessä tilauksessa käytettyä korttia.



Miten laskutetaan, jos luon ja määrittelen uuden tilin olemassa olevaan palveluun?

Laskutus tapahtuu kerran kuukaudessa palvelun erääntymispäivän jälkeisenä päivänä.

Lisätessäsi uuden tilin olemassa olevaan palveluun, sinua laskutetaan kaikkien kuukauden aikana määriteltyjen tilien enimmäismäärän mukaan.

Jos olet maksanut palveluista etukäteen, etukäteismaksu käytetään uusien tilien maksamiseen.



Onko rahojen takaisin saaminen mahdollista Hosted Exchange 2013 -palvelusta mikäli peruutan sen kesken tilausjakson?

Ei. Hosted Exchange 2013 -palvelua ei hyvitetä jos sen käyttö lopetetaan kesken tilausjakson.
Voit kuitenkin määritellä uusia sähköpostiosoitteita aktiivisille tileillesi.



Onko rahojen takaisin saaminen mahdollista Private Exchange 2013 -palvelusta mikäli peruutan sen kesken tilausjakson?

Ei. Private Exchange 2013 -palvelua ei hyvitetä jos sen käyttö lopetetaan kesken tilausjakson.



Missä Hosted Exchange 2013 -palveluni isännöidään fyysisesti?

Kaikki data isännöidään Pohjois-Ranskassa omissa konesaleissamme Roubaix'ssa.





Konfiguraatio


Miten siirtää/kopioida Exchange 2010/2013 -tilin uuteen tiliin?

OVH:lla tai toisella palveluntarjoajalla olevan Exchange 2010 tai 2013 -tilin voi siirtää toiselle OVH:n isännöimälle Exchange 2013 -tilille. Koko tilin sisältöineen (kuten viestit, kontaktit ja tehtävät) kopioidaan kohdeosoitteeseen lähdesisältöä pyyhkimättä.

Tilit voi siirtää helposti ja ilmaiseksi OVH:n Exchange-palveluun.

Kokeile työkalua OVH Mail Migrator.



Mitä tapahtuu heti tilattuani?

Tilin luomisesta lähetetään tieto sähköpostitse. Palvelu luodaan asiakastilaan, missä siihen voi määritellä käytettävät tilit.



Miten voin lisätä tilin?

Asiakastilassa voi lisätä, poistaa ja muokata Exchange-palveluita.
Valitse ensin palvelu vasemmasta sarakkeesta, klikkaa Exchange-tili-välilehteä ja sitten Lisää-painiketta.




Miten voin saada tilieni tiedot?

Asiakastilassa valitse palvelu vasemmasta sarakkeesta, klikkaa Exchange-tili-välilehteä. Saat näkyviin listan kaikista tileistä ja niiden tärkeimmistä tiedoista:

  • Sähköpostiosoite
  • Tilin tyyppi
  • Käyttäjätunnus
  • Vapaan/käytetyn tilan määrä
  • Aliaksien lukumäärä
  • Ryhmä
  • Tila





Miten tili määritellään?

Asiakastilassa Exchange-tili-välilehdeltä voi valita tilin ja klikata Konfigurointi-painiketta.
Sieltä käsin on mahdollista muokata erilaisia toimintoja kuten sähköpostiosoitteen muutos, Outlook-lisenssin lisäys tai tilityypin muutos.



Miten lisään verkkotunnuksen palveluun?

Asiakastilassa valitse palvelu vasemmasta sarakkeesta, klikkaa Verkkotunnus-välilehteä, ja klikkaa Lisää verkkotunnus -painiketta.
On mahdollista käyttää OVH:lla olevaa verkkotunnusta, syöttää muu verkkotunnus tai tilata uusi.



Miten voin hakea vanhat sähköpostini palvelun tilattuani?

Voit palauttaa vanhat sähköpostisi PST-tuontitoiminnolla. Sinun täytyy vain luoda .pst-tiedosto (esimerkiksi Outlookissa) vanhasta tilistäsi ja tämän jälkeen tuoda se sähköpostiohjelmaasi, johon on määritelty uusi tili käyttöön.



Muokataanko verkkotunnukseni MX-tietueita jos tilaan Hosted Exchange 2013 -palvelun?

Ei. MX-tietueitasi ei muokata automaattisesti. Muokkaus täytyy suorittaa hallintapaneelistasi.



Kuinka monta Exchange 2013 -sähköpostitiliä voi lisätä Hosted-palveluun yhdelle verkkotunnukselle?

Voit lisätä Hosted-palveluun 20 000 sähköpostitiliä kullekin verkkotunnukselle.



Mitkä ovat Hosted Exchange 2013 -palvelun enimmäismäärät lähetettäville sähköposteille, vastaanottajille ja liitetiedostojen koolle?

Lähetettävien sähköpostien enimmäismäärän suhteen ei ole mitään rajaa. Voit lähettää sähköpostin samaan aikaan jopa 200 vastaanottajalle ilman postituslistan käyttöä. Liitetiedostojen koko on rajoitettu 100 megatavuun (ainoastaan SMTP).



Onko Active Directoryn käyttö mahdollista Exchange-palvelimella?

Ei. Tämä ominaisuus ei ole tällä hetkellä saatavilla.



Kuinka usein data varmuuskopioidaan?

Hosted-palvelussa data varmuuskopioidaan joka tunti automaattisesti. Myös Private-palvelussa varmuuskopiointi suoritetaan automaattisesti, mutta vain kerran päivässä.



Onko sähköpostien, kalenterien ja tilien säilyttäminen mahdollista?

Sähköpostiesi, kalenterimerkintöjesi ja yhteystietojesi varmuuskopio on saatavilla 15 päivän ajan. Varmuuskopion säilytysaika tileille on 30 päivää.



Miten siirtää sähköpostit Exchangeen?